“Les Miserables” της Αpple και της iStorm Tsimiski.
Στις 04/01/2017 είχα στην κατοχή μου ένα τηλεφωνο iphone 6 plus , το οποίο ξαφνικά έβγαλε πρόβλημα στην οθόνη αφής, η οποία κολλούσε, και στο πάνω μέρος της οθόνης εμφάνιζε άσπρες γραμμές που κατέβαιναν μέχρι το μέσο της οθόνης. Το πρόβλημα αυτό είναι γνωστό παγκοσμίως με την ονομασία touch disease, ενώ η κατασκευάστρια εταιρεια Apple το αναγνώρισε ως Multi Touch. Για το συγκεκριμένο αποδεδειγμένα κατασκευαστικό πρόβλημα της συγκεκριμένης συσκευής η εταιρεία δημιούργησε ένα πρόγραμμα αντικατάστασης στο οποίο ο πελάτης καταβάλει το ποσό των 180 ευρώ, και του αντικαθίσταται η συσκευή. https://www.apple.co...lus-multitouch/
Έτσι και εγώ μή όντας στην εγγύηση το κινητό προτίμησα να καταβάλλω το ανωτέρω ποσό και να πάρω μια καινούρια λειτουργική συσκευή που δεν θα αντιμετωπίζει το συγκεκριμένο πρόβλημα.
Τον Δεκέμβριο του 2017 όμως, έντεκα μήνες σχεδόν μετά, η νεα συσκευή που πήρα, εμφάνισε ακριβως το ίδιο πρόβλημα, κολλούσε η οθόνη, και εμφανίζονταν άσπρες γραμμές στο πάνω μέρος, γεγονός που το το έκανε μη λειτουργικό. Ο μοναδικός τρόπος για να ξεκολλήσει η συσκευή απο τα συμπτώματα αυτά ήταν με χτύπημα στο πίσω μέρος ή με ελαφρά στρέβλωση του πάνω μέρους του κινητού.
Έτσι λοιπόν το πήγα πίσω στο κατάστημα αγοράς, και τους έδειξα το πρόβλημα του κινητού. Έλεγξαν το τηλέφωνο, και μου απάντησαν οτι το κινητό, όντως έχει αυτο το πρόβλημα, αλλά είναι εκτός εγγύησης. Παρότι νέα συσκευή, πακεταρισμένη, με νεο serial number κτλ., είχε εγγύηση διάρκειας μόνο 3 μήνων απο την ημερομηνία παραλαβής.
Έτσι το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να ξαναπάρουν το τηλεφωνο πίσω, να τους ξαναπληρώσω 180 ευρώ και να μου ξαναδώσουν ίδιο τηλέφωνο. Τους τόνισα οτι ο νόμος ορίζει οτι νεα συσκευη έχει δύο έτη εγγύησης και όχι 3 μήνες ( http://www.georgasne...katanaloti.html) Αυτή την πολιτική ακολουθεί η εταιρεία μου απαντησαν, και οπως είναι φυσικό δεν παρέδωσα την συσκευή μου και έφυγα.
Επικοινώνησα αμέσως με την τηλεφωνική υποστήριξη της Apple στο τηλ 00800 4414 5417 τους ανέφερα το πρόβλημα και μου άνοιξαν φάκελλο με Αριθμό Υπόθεσης Apple. Μου είπαν οτι θα επικοινωνήσουν αυτοί με την iStorm Tsimiski, και μου ζήτησαν να παραδώσω την επομένη το τηλέφωνο στο μαγαζι, για να διαπιστωθεί το πρόβλημα απο τεχνικό, και να δούνε τι μπορούν να κάνουν.
Το πηγαίνω λοιπόν την επομένη στο σέρβις, το παίρνει στα χέρια του ο υπάλληλος να το κοιτάξει, κολλάει πάλι η οθόνη, κατεβάζει τις άσπρες γραμμές, προσπαθεί να το ξεκολλήσει, δεν ξέρει τον τρόπο, του το ζητάω, το παίρνω στα χέρια μου στρέφω λίγο το πάνω μέρος της συσκευής, ξεκολλάει.
Το βλέπει αυτό ο υπάλληλος, βάζει το τηλέφωνο στο γραφείο, μου λέει το τηλέφωνο είναι στραβό, και το στράβωμα μπορεί να προκαλέσει αυτό το πρόβλημα. Εν τω μεταξύ στράβωμα το τηλέφωνο δεν είχε τίποτα, όπως βλέπετε στις φωτογραφίες που τράβηξα πριν το παραδώσω. Του λέω που το βλέπεις το στράβωμα; Εγώ γιατί δεν το βλέπω στραβο; και αν είναι χιλιοστά θα οφείλετε στην κίνηση που το κάνω για να ξεκολλήσει, εδώ και μια βδομαδα που εμφάνισε το πρόβλημα. Μηπως είναι στραβο το γραφείο; το γραφείο είναι ειδικό για αυτο το πραγμα μου είπε. Κατάλαβα οτι έπεσα σε περίπτωση και θα έχουμε γολγοθά. Φώναξε και αλλον να το δεί του λεω, φωνάζει κάποιον ερχεται το κοιταζει, μια-δυο με το μάτι, και απαντά και αυτός αφού κατάλαβε τι γίνεται, οτι είναι στραβό. Εγώ δεν συμφωνούσα για το στραβό τηλέφωνο, και τότε ο υπάλληλος μου είπε οτι αν θέλω μπορώ να πάρω το τηλέφωνο και να φύγω.
Ακολουθώντας όμως την συννενόηση που έκανα με την τηλεφωνική εξυπηρέτηση που μου ζήτησε να διαπιστώσει το πρόβλημα τεχνικός, και θεωρώντας οτι το τηλέφωνο θα αποσταλεί σε τεχνικό στην Αθήνα, τελικά το παρέδωσα, στέλνωντας αμέσως όμως email στην υποστήριξη της Apple, για να προλάβω καταστάσεις, όπου τόνισα την περίεργα ύπουλη προδιάθεση του υπαλλήλου, να καταγράψει πρόβλημα που δεν υπήρχε. Επίσης ζήτησα απο το σέρβις συσκευή αντικατάστασης, για την περίοδο των γιορτών που πλησίαζαν, και μου είπαν ξερά ότι δεν έχουν.
Στην ουσία για άλλο πρόβλημα πήγα το κινητό έγω στο σέρβις, και άλλο ανακάλυψαν οι κύριοι. Με το ΜΑΤΙ και μόνο κατάλαβαν τι είχε το κινητο. Πρώτα σημείωσαν το στράβωμα και μετά το πρόβλημα για το οποίο το πήγα, απο το οποίο δεν έγραψαν και το δεύτερο βασικό σύμπτωμα το οποίο πρόσθεσαν με στυλό μετά απο αίτημα μου. Να σημειωθεί πάλι οτι το υποτιθέμενο στράβωμα δεν το διαπίστωσαν την πρώτη φορά που το πήγα και το έλεγξαν, αλλά μόνο την δεύτερη φορά μετά που μίλησαν με την τηλεφωνική υποστήριξη.
Μένω λοιπόν απο τις 18/12 και όλες τις γιορτές χωρίς τηλεφωνο. Στις δε προσπάθειές μου να επικοινωνήσω με στο τηλ 2310 231 020 για να ρωτήσω αν υπήρχε συσκευή αντικατάστασης, δεν απαντούσε ποτέ κανεις.
Στις 21/12/2017 μιλάω στο τηλέφωνο με την υποστήριξη της Apple και μου λένε οτι θα σταλεί το τηλέφωνο στο εξωτερικό για να μας απαντήσουν σχετικά οι εκεί τεχνικοί.
Περνάνε οι γιορτές λοιπόν, και στις 9/01/2018 στέλνω μαιλ στην υποστήριξη, μου τηλεφωνούν και μου απαντούν οτι τελικά δεν μπορούν να κάνουν τιποτα, γιατι το τηλέφωνο είναι στραβό. Μα εγώ δεν σας έδωσα το τηλεφωνο για το υποτιθέμενο στράβωμα αλλά για το πρόβλημα της οθόνης. Για αυτό μου λεεί πρέπει να γίνει ότι και πριν, να πληρώσετε 180 ευρώ. Μα το εκανα αυτο και μου δώσατε πάλι τηλέφωνο με το ίδιο ακριβώς πρόβλημα, ποιός ο λόγος να το ξανακάνω;
Επικοινωνώ με το iStorm Tsimiski, μου λένε και εκείνοι το ίδιο, οτι το τηλεφωνο επειδή είναι στραβό βγαίνει εκτός εγγύησης, και πρέπει να πληρώσετε 180 ευρώ να σας δώσουμε άλλο.
Μα ποιά εγγύηση αφου εσείς μου είπατε οτι δεν ήταν σε εγγύηση γιατι πέρασαν οι 3 μήνες που δίνατε.
Όταν τους ρώτησα, αν ο ξενος τεχνικός που έλεγξε το τηλέφωνο, αποφάνθηκε οτι είναι όντως στραβό, μου απαντησαν οτι δεν πήγε σε κανένα εξωτερικό το τηλέφωνο και ότι μόνο αυτοί το κοίταξαν. Άρα εγώ απο ποιο εξωτερικό περίμενα να έρθει το τηλέφωνο;
Όταν τους ρώτησα με τί όργανο μέτρησαν το τηλέφωνο, πόσο στράβωμα έχει, και σε ποιά μεριά είναι; μου απαντήσανε οτι δεν υπάρχει όργανο, με το μάτι φαίνεται. Όμως απο κοντά και στις φώτος το μάτι το δικό μου το βλέπει ίσιο.
Όταν τους είπα οτι δεν με ενδιαφέρει το αόρατο στράβωμα που ανακάλυψαν αυτοί, αλλά το κατασκευαστικό πρόβλημα που εμφάνισε και καθιστά άχρηστη την συσκευή, και πρέπει να γίνει αντικατάσταση αφού είναι μέσα στην εγγύηση, μου απάντησαν οτι το στράβωμα που βρήκαν θέτει εκτός εγγύησης την συσκευή, άρα δεν μπορούν να προχωρήσουν σε αντικατάσταση.
Όμως δέχονται, αφού πάρουν τα λεφτά, να αναγνωρίσουν το πρόβλημα της οθόνης (touch disease) και να μου δώσουν άλλη συσκευή, εφαρμόζοντας το συγκεκριμένο πρόγραμμα. Εκεί το στράβωμα δεν παίζει ρόλο.
Αρα εχουμε συνοπτικά:
• Στην πρώτη επίσκεψη διαπιστώθηκε το πρόβλημα της οθόνης, δεν ανακάλυψαν στραβώμα, αλλά επειδή πέρασαν οι τρεις μήνες της εγγύησης, έπρεπε να καταβάλω πάλι 180 ευρώ για να μου δώσουν παλί ίδιο κινητο.
• Στην δευτερη επίσκεψη, μετά την παρέμβαση της τεχνικής υποστήριξης, ανακαλύπτεται αμέσως αόρατο στράβωμα της συσκευής, μή δίνοντας σημασία στο πραγματικό πρόβλημα.
• Η τεχνική υποστήριξη δεν έστειλε ποτέ το τηλέφωνο στο εξωτερικό για έλεγχο.
• Στην αρχή το τηλέφωνο έχει 3 μήνες εγγύηση, αλλά μετά 11 μήνες το αόρατο στράβωμα βγάζει εκτός εγγύησης το κινητό, και έτσι δεν μπορεί να εφαρμοστεί η εγγύηση για να γίνει αντικατάσταση λόγω του touch disease.
• Το αόρατο στράβωμα προκάλεσε το πρόβλημα της οθόνης, άρα δεν φταίει το touch disease αλλά το στράβωμα που την προκάλεσε.
• Γιατι να στραβώσει ένα τηλέφωνο χωρίς χτύπημα, μόνο με απλή χρήση; Τι είναι τα τηλέφωνα πλαστελίνες για να στραβώνουν στις τσέπες; Αρα και αυτό αποτελεί ελάττωμα της συσκευης και πρέπει να αντικατασταθεί. Έιχε επίσης δημιουργηθεί θέμα παγκοσμίως για αυτο το ελάττωμα.
• Eξάρχής το τηλέφωνο που αγόρασα με το πρόγραμμα δεν ήταν καινούριο, ήταν επανακατασκευής (refurbished), ελαττωματικό, προδιαγεγραμμένο να εμφανίσει το πρόβλημα, όπως τα περισσότερα της σειράς. Και το σοβαρότερο, που τώρα μου ήρθε στο μυαλό, ήταν και στραβό εξ’αρχής γίατι πάντα θυμάμαι το screen protector που έβαζα δεν εφάρμοζε σωστά πάνω αριστερά. Αλλά δεν το έδωσα σημασία γιατι δεν είναι αξιοσημείωτο, και το σπουδαιότερα αν το πήγαινα πίσω για αυτό το στράβωμα θα μου απαντούσαν οτι το τηλέφωνο δεν έχει τίποτα είναι ίσιο.
Συμπέρασμα: Φταίμε εμείς οι ΑΘΛΙΟΙ κακομεταχειριστές των υπέροχων τηλεφώνων κόσμημα που απο την τόσο ζεστή μας αγάπη μας τα λυγίζουμε στην τσέπη μας και αυτό με την σειρά του “κολλάει” την οθόνη για πάρτι μας.
• Σύνδεσμος που επεξηγεί το πρόβλημα της οθόνης : https://ifixit.org/b...er-touch-death/
• Σύνδεσμοι για το στράβωμα :
http://www.businessi...unusable-2016-8
http://www.businessi...ne-issue-2015-8 https://www.macrumors.com/2015/08/10/iphone-6s-addresses-bendgate-video/
Σύνδεσμος περί της νομοθεσίας : http://www.iphonehel...m/topic/128550-εγγύηση-apple-στην-ελλάδα-τι-ισχύει-τελικά/
Συνημμένα αρχεία
Τελευταία επεξεργασία από: nikosgnr, 12/01/2018 - 00:39
Διόρθωση Font