Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας θα αυξήσουν τις χρεώσεις τους. Τόσο η Cosmote όσο και η Vodafone με ανακοινώσεις τους σημειώνουν ότι προχωρούν σε ανατιμήσεις των τιμολογίων τους τον Μάρτιο. Πρόκειται για τις ανατιμήσεις τις οποίες «απέσυραν» λίγες εβδομάδες πριν, μετά τη σχετική σύσταση του πρώην προέδρου της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) Δημήτρη Τσαμάκη.
Ωστόσο, αυτό ήταν πρόσκαιρο και έγινε για επικοινωνιακούς λόγους. Η Cosmote αναφέρει ότι τα νέα τιμολόγιά της θα ισχύσουν από 1ης Απριλίου 2018 και η Vodafone από 27 Μαρτίου 2018. Για τη Wind δεν τίθεται θέμα αυξήσεων των τιμολογίων, δεδομένου ότι η εταιρεία επέβαλε αυξήσεις τον Νοέμβριο του 2017 και πριν από την εφαρμογή του νέου κανονισμού αδειών της κινητής τηλεφωνίας.
Ο κανονισμός αυτός επιβάλλει περιορισμούς στις μονομερείς μεταβολές τιμολογίων, πριν από τη λήξη του συμβολαίου του χρήστη. Ετσι, με βάση τον νέο κανονισμό, οι αυξήσεις που ανακοινώνονται αφορούν τα συμβόλαια που υπογράφονται εφεξής.
Οι νέες χρεώσεις είναι αυξημένες. Η μετάδοση ενός sms αυξάνεται κατά περίπου 47% και πλέον κοστίζει 25 λεπτά. Η αύξηση αυτή εφαρμόζεται τόσο από την Cosmote όσο και από τη Vodafone. Επίσης, κάθε κλήση στον τηλεφωνητή για τη λήψη των μηνυμάτων θα κοστίζει στις δύο επιχειρήσεις 50 λεπτά από 40 λεπτά που ίσχυε μέχρι τώρα.
Η Cosmote, επίσης, αυξάνει τη χρέωση της ομιλίας ανά μονάδα χρόνου (+10%) και των δεδομένων ανά ΜΒ (+28%) για τις υπηρεσίες που προσφέρονται εκτός παγίου. Τέλος, η χρέωση του μηνιαίου πακέτου Cosmote Mobile Basic αυξάνεται από 2,8 σε 4,9 ευρώ τον μήνα.
Η Vodafone εφαρμόζει ακόμη αυξημένες χρεώσεις από το δίκτυό της προς τον υπόλοιπο κόσμο (πλην της Ε.Ε.) και αντίστροφα, οι οποίες φθάνουν έως το 20%. Επίσης αυξάνει κατά 1 έως 2 ευρώ τις ονομαστικές τιμές των πακέτων για ιδιώτες, ενώ ακόμα μεγαλύτερες είναι χρεώσεις των πακέτων προς επιχειρήσεις. Σε αυτήν την κατηγορία οι αυξήσεις κυμαίνονται από 1,79 έως 6,30 ευρώ ανά μήνα. Τέλος, κατά 1,5 ευρώ τον μήνα αυξάνεται κάθε πακέτο ευρυζωνικής σύνδεσης μέσω κινητού.
Οι εταιρείες αναφέρουν ότι οι συγκεκριμένες ανακοινώσεις δεν σημαίνουν απαραιτήτως και αυξήσεις. Στις περισσότερες περιπτώσεις, οι καταναλωτές γίνονται δέκτες χαμηλότερων του τιμοκαταλόγου προσφορών. Από την άλλη πλευρά, σημειώνουν ότι είναι αναγκαία η αύξηση των εσόδων και των κερδών, διότι οι εταιρείες εισέρχονται σε νέα φάση επενδύσεων δικτύων 4ης και 5ης γενιάς, που απαιτούν σημαντικά κεφάλαια.
via kahimerini