Κάποιοι τα γράφαμε εδώ και μήνες, από το καλοκαίρι που η φαινομενικά ασήμαντη ΠΟΛ 1150/2017 άλλαξε άρδην την πολιτική πολλών μαγαζιών που δραστηριοποιούνται μέσω του skroutz.
Ο Δομίνικος Πρίτης του techingreek.com έκανε μελέτη, βρήκε στοιχεία και αποφασίζει να "λερώσει τα χέρια του":
Αναδημοσίευση από το techingreek.com
Τα αρχικά άρθρα μπορείτε να τα βρείτε εδώ, εδώ και εδώ.
Skroutz-o-μάγαζα που εμπορεύονται smartphones – μια οργανωμένη απάτη ολκής
Πριν γράψω αυτό το κείμενο μίλησα με μερικούς ανθρώπους, γνώστες της αγοράς και οι περισσότεροι μου μίλησαν για μαφία και μου είπαν μάλιστα να μην μπλέξω – παρότι οι περισσότεροι από αυτούς είναι οι χαμένοι από την ιστορία.
Είναι γεγονός γνωστό στην αγορά πως το skroutz.gr είναι γεμάτο με απατεώνες. Οι απλοί χρήστες νομίζουν -και μπορεί να συμβαίνει έτσι- πως βγαίνουν κερδισμένοι ενώ από πίσω μερικοί απατεώνες πλουτίζουν και εκατοντάδες επαγγελματίες παλεύουν να επιβιώσουν.
Για όσους δεν γνωρίζουν, το skroutz είναι ένα metasearch engine. Κατηγοριοποιεί δηλαδή καταστήματα και προϊόντα και για την τελική συναλλαγή κάνει redirect τον χρήστη στο κατάστημα που επέλεξε.
Η κατηγοριοποίηση και το φιλτράρισμα γίνεται με διάφορους τρόπους, ο πιο συνηθισμένος ωστόσο είναι με βάση την τιμή: από φθηνότερο προς ακριβότερο. Και εκεί ακριβώς ξεκινάει η απάτη.
Υπάρχουν κάποιοι επιχειρηματίες που διατηρούν 6-7 skroutzομάγαζα και κατεβάζουν τα προϊόντα τους σε τιμές κάτω από το κόστος γιατί μπορούν. Και γιατί μπορούν; Γιατί έχουν εταιρείες σε Ρουμανία, Βουλγαρία και λοιπούς φορολογικούς παραδείσους όπως επίσης και ψεύτικες αποθήκες. Αγοράζουν λοιπόν από προμηθευτές και αποθηκεύουν το εμπόρευμα τους εκεί. Σε κάθε αγορά κόβουν αποδείξεις με ψεύτικες ταμιακές και εικονικά στοιχεία και φυσικά εφόσον δεν αποδίδουν ΦΠΑ στην εφορία, το κερδίζουν αλλά έχουν και δυνατότητα τα χαμηλώσουν αρκετά τις τιμές τους.
Για να καταλάβετε πως πάει. Υπό φυσιολογικές συνθήκες ένας έμπορος αγοράζει ένα κινητό 100€. Έστω ότι αποφασίζει να το πουλήσει 150€, η τελική τιμή για τον πελάτη θα είναι 150+36 (ΦΠΑ)=186€. Το κέρδος για τον έμπορο θα είναι 50€, τα 50€ επιπλέον των 100 που έβαλε καθώς τα 36€ του ΦΠΑ θα τα επιστρέψει στην εφορία. Άρα αυτός ο έμπορος αν ήθελε να χτυπήσει την τιμή, το χαμηλότερο που θα μπορούσε να πουλήσει είναι 124€, δηλαδή 100€ που αγόρασε την συσκευή + 24€ το ΦΠΑ και δε θα έβγαζε κανένα κέρδος.
Οι απατεώνες του skroutz τώρα με τις εικονικές αποθήκες, αγοράζουν με την ίδια τιμή συνήθως, ας πούμε 100€, ακόμα και αν αποφασίσουν να το πουλήσουν όσο ο παραπάνω έμπορος που δεν βγάζει τίποτα, δηλαδή 124€, αυτοί θα βγάλουν 24€! Γιατί; Γιατί δεν αποδίδουν ΦΠΑ στην εφορία. Αυτό τους κάνει να χτυπάνε ακόμα περισσότερο την τιμή. Μπορούν να το πουλήσουν 90€+24%ΦΠΑ=111.6€, περίπου 10€ χαμηλότερα από τον έμπορο που το πουλάει στο κόστος και δεν βγάζει τίποτα και ακόμα θα έχουν κέρδος 11.6€. Το μυστικό εδώ είναι πως ΠΑΝΤΑ χρεώνουν το ΦΠΑ στον τελικό πελάτη ενώ αυτοί δεν το αποδίδουν ποτέ στην εφορία.
Εφόσον μπορούν λοιπόν να χτυπήσουν τέτοιες τιμές, μοιραία θα βγαίνουν και στις πρώτες θέσεις τους skroutz και μοιραία θα αλλοιώνουν και τον τρόπο λειτουργίας του μέσου αλλά και θα κλείνουν συναδέλφους τους που παλεύουν νόμιμα να τα βγάλουν πέρα.
Φυσικά υπάρχουν και οι απλά κουτοπόνηροι, που απλά ρίχνουν προϊόντα στο κόστος ώστε να βγαίνουν ψηλά στο skroutz, να πουλάνε και να έχουν ρευστότητα αλλά σε βάθος χρόνου κλείνουν.
Είπα στην αρχή για μεγάλες αλυσίδες retail, έχουν και αυτές το δικός τους δράμα. Αφενός πρέπει να είναι καθόλα νόμιμες ακολουθώντας τα νόμιμα κανάλια και τις διαδικασίες και αφετέρου για να ζήσουν πουλάνε φυσικά τα προιόντα πάνω από το κόστος αγοράς, σε αντίθεση με τα καταστήματα στο skroutz. Σε αυτή την περίπτωση δεν είναι οι μεγάλες εταιρείες που μας κοροϊδεύουν, αλλά τα μικρά καταστήματα της γειτονιάς. Τα παραπάνω φυσικά ισχύουν για κάθε κλάδο και όχι μόνο τα καταστήματα κινητής και τεχνολογίας.
Τι μπορείτε να κάνετε εσείς; Κάντε τις αγορές από όπου θέλετε φυσικά αλλά ζητήστε τιμολόγιο, αν δεν σας κόβουν ή σας τα μασάνε τότε έχετε πέσει σε μία από τις παραπάνω περιπτώσεις.
Σε κάθε περίπτωση ΔΕΝ είναι το ίδιο το skroutz που ευθύνεται, αλλά θα μπορούσε σίγουρα να κάνει πιο εντατικούς και ενδελεχείς ελέγχους.
Πριν γράψω αυτό το άρθρο δοκίμασα να αγοράσω με τιμολόγιο με κάποια καταστήματα και φυσικά τα μάσαγαν.
Ονόματα καταστημάτων και επιχειρηματιών είναι στη διάθεσή όποιου τα χρειαστεί.
Η επίσημη απάντηση του Skroutz.gr στο techingreek.com για το άρθρο με την απάτη
Πιθανό να έχετε δει τις τελευταίες μέρες τον χαμό που γίνεται σχετικά με το άρθρο που καταγγέλλει σκουτζομάγαζα για χρήση αθέμιτων μέσω έναντι των ανταγωνιστών τους για να βγαίνουν πιο ψηλά στην κατάταξη.
Εμείς έχουμε επικοινωνήσει με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη και χθες επικοινωνήσαμε και με το skoutz.gr και λάβαμε άμεση απάντηση.
Το mail που στείλαμε:
To mail που λάβαμε:
“Καλησπέρα, με βάση την εμπειρία μου στο ecommerce αλλά και πολλές καταγγελίες συνεργατών σας, δημοσίευσα το παρακάτω άρθρο. Στα χέρια μου έφτασαν τουλάχιστον δύο νομικές καταγγελίες με αναφορά συγκεκριμένων καταστημάτων ενώ είναι σε εξέλιξη έρευνα αξιοπιστίας των καταστημάτων που είναι καταχωρημένων στη βάση σας.
https://techingreek....ni-apati-olkis/
Επιπροσθέτως, είχαμε επικοινωνία με πολλά καταστήματα που συνεργάζονται με την πλατφόρμα του skroutz και μας επιβεβαίωσαν της τεχνικές αθέμιτου ανταγωνισμού που επιχειρούνται.
Θα θέλαμε και το δικό σας feedback, ιδανικά on the record.
Σε κάθε περίπτωση είμαστε στη διάθεσή σας.”
“Αγαπητέ κύριε Πρίτη καλημέρα σας,
Καταρχάς σας ευχαριστούμε για το μήνυμα και την πρωτοβουλία να επικοινωνήσετε μαζί μας για διευκρινίσεις.
Είχαμε εντοπίσει το άρθρο σας και παρακολουθούμε στενά τη σχετική δημοσιότητα, καθώς το συγκεκριμένο ζήτημα μας απασχολεί εδώ και αρκετό καιρό και ήδη έχουμε προβεί σε έρευνα και επικοινωνία με τους αρμόδιους φορείς, προκειμένου να έχουμε πληρέστερη εικόνα.
Επιτρέψτε μας να επικεντρωθούμε στα ακόλουθα:
- Αναφορικά με το κύριο θέμα της δημοσίευσής σας, τις διαφορετικές τιμές σε online αγορές σε περιπτώσεις αγοράς με απόδειξη λιανικής και τιμολογίου, σας ενημερώνουμε ότι μετά από έλεγχο του νομικού μας τμήματος και σε συνεργασία με όλους τους αρμόδιους φορείς, ήτοι την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, το Υπουργείο Οικονομίας και τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, στους οποίους γνωστοποιήσαμε το συγκεκριμένο ζήτημα, δε διαπιστώθηκε ότι συντρέχει κάποια νομοθετική διάταξη στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο – Ελληνικό ή/και Ευρωπαϊκό-, που να απαγορεύει τη συγκεκριμένη πολιτική.
- Βάσει της εμπορικής μας πολιτικής, στην πλατφόρμα του Skroutz δεν είναι εφικτό να συμμετέχουν καταστήματα με έδρα εκτός Ελλάδος. Η συγκεκριμένη πολιτική είναι σε ισχύ από τις αρχές του 2016 και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της διαδικασίας ελέγχου σε κάθε αίτηση υποψήφιου συνεργάτη προτού ενταχθεί στο Skroutz. Συνεπώς, αιτήσεις που δεν πληρούν αυτή τη συνθήκη απορρίπτονται και δεν προχωράει η συνεργασία. Εξαίρεση αποτελούν (6) έξι επιχειρήσεις με έδρα εκτός Ελλάδος και τα οποία που φιλοξενούνται αυτήν τη στιγμή στη μηχανή αναζήτησης του Skroutz, που αφορούν παλαιότερες συνεργασίες ετών για τις οποίες δεν ίσχυσε αναδρομικά η παραπάνω πολιτική. Να σημειωθεί ότι, καμιά από τις εν λόγω επιχειρήσεις δε δραστηριοποιείται στον τομέα της τεχνολογίας.
- Από το σύνολο των αιτήσεων συνεργασίας που λαμβάνει η εταιρεία μας, μόλις ένα ποσοστό της τάξεως του 40% καταλήγει σε ενεργή συνεργασία. Αυτό συμβαίνει διότι υπάρχουν ιδιαίτερα αυστηρές προδιαγραφές που πρέπει να πληρούνται στο ακέραιο, προτού ξεκινήσουμε συνεργασία με ένα νέο ηλεκτρονικό κατάστημα. Οι έλεγχοι που διεξάγει η εταιρεία μας στο στάδιο του auditing πριν την αποδοχή ή απόρριψη μιας συνεργασίας, περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων: έλεγχο φορολογικών στοιχείων και των αντίστοιχων δραστηριοτήτων της εκάστοτε εταιρείας, έλεγχο εγγραφής στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ), ποιοτική αξιολόγηση του περιεχομένου της ιστοσελίδας του e–shop, έλεγχο της διαδικασίας αγοράς και των τρόπων πληρωμής, καθώς επίσης και της aftersalesπολιτικής.
- Στο Skroutz συμμετέχουν πλέον περισσότερα από 2.800 e–shops και για όλα τα συνεργαζόμενα καταστήματα υπάρχει εντατικός έλεγχος σε καθημερινή βάση από τις ομάδες Πωλήσεων και Ποιοτικού Ελέγχου, προκειμένου να διασφαλιστεί η αξιοπιστία της πλατφόρμας και η προστασία των καταναλωτών που εμπιστεύονται το Skroutz για τις online αγορές τους. Για το λόγο αυτό, έχουμε θέσει ένα πλαίσιο αυστηρών κριτηρίων και προδιαγραφών, που εφαρμόζονται τόσο στην επιλογή των συνεργατών μας, όσο και στον τρόπο με τον οποίο διαχειριζόμαστε τυχόν αστοχίες. Επιπλέον, υπάρχει συνεχής και άμεση αλληλεπίδραση με όλους τους επισκέπτες της ιστοσελίδας μέσω διάφορων μηχανισμών, για τον έγκαιρο και άμεσο εντοπισμό οποιουδήποτε ζητήματος αξιοπιστίας.
- Σχετικά με την αναφορά σε σχόλια της δημοσίευσης για πιθανή αλλαγή φορολογικών στοιχείων, να επισημάνουμε ότι δεν υπάρχουν ηλεκτρονικά καταστήματα που ξεκινούν συνεργασία με την εταιρεία μας και τροποποιούν τα φορολογικά τους στοιχεία εντός σύντομων χρονικών διαστημάτων. Για το συγκεκριμένο ζήτημα υπάρχει τακτικός έλεγχος από την ομάδα μας και σε περίπτωση εντοπισμού παρατυπιών, προβαίνουμε στις απαραίτητες ενέργειες. Εάν έχετε εντοπίσει κάποια σχετική περίπτωση, παρακαλούμε να μας την κοινοποιήσετε για να την εξετάσουμε.
- Τέλος, καθότι το νομοθετικό πλαίσιο για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο είναι δυναμικό και προσαρμόζεται συχνά για να καλύψει τις ανάγκες της αγοράς, σημειώστε ότι ως εταιρεία είμαστε σε επαγρύπνηση και συνεχή επικοινωνία με όλους τους αρμόδιους φορείς, προκειμένου η δραστηριότητα της εταιρείας και των συνεργατών μας, να είναι σύμφωνα με τις διατάξεις και τους νόμους της Ελληνικής και Ευρωπαϊκής νομοθεσίας.
Ελπίζουμε τα παραπάνω να απαντούν στα ζητήματα που θέσατε ξεκαθαρίζοντας ορισμένες παρανοήσεις, που ενδεχομένως να είχαν αποφευχθεί, εάν είχατε επικοινωνήσει μαζί μας πριν τη δημοσίευση του άρθρου που εμπλέκει την εταιρεία μας.
Με εκτίμηση,”
Έχουν ενδιαφέρον και τα στοιχεία που παρατίθενται στο mail και φυσικά προς τιμήν τους ούτε κρύφτηκαν, ούτε απείλησαν με κάποιον τρόπο το μέσο.
Εμείς αφού ανοίξαμε αυτό το θέμα σκοπεύουμε να το τραβήξουμε και ήδη ετοιμάζουμε λίστα με ονόματα καταστημάτων και περισσότερες λεπτομέρειες από τους ειδικούς για το θέμα.
Stay Tuned…
Τα ονόματα των καταστημάτων του Skroutz που δουλεύουν με παρατυπίες και ο τρόπος που λειτουργούν τα κυκλώματα
Εδώ πριν λίγη ώρα ήταν ονόματα καταστημάτων αλλά λόγω απειλών, εξώδικων και ασφαλιστικών μέτρων τα έσβησα. Οι εξελίξεις ωστόσο είναι ραγδαίες, έχουν ήδη γίνει δύο επίσημες καταγγελίες και το θέμα έχει φτάσει μέχρι την Ευρώπη. Εσείς που θέλετε ονόματα μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικές σχετικές έρευνες που έχουν γίνει στα ιντεργουεμπς.
Όσον αφορά για τους τρόπους της απάτης, διαβάστε παρακάτω.
Ενδεικτική του τι συμβαίνει είναι μια απλή επίσκεψη στα πλέον διάσημα online καταστήματα. Η τιμή ενός κινητού εμφανίζεται ως εξής:
Αρχική: α (η οποία εμφανίζεται διακριτά διαγραμμένη σαν να είναι προ εκπτώσεως)
Τιμή με όφελος: β (η οποία είναι παραλόγως χαμηλή δεδομένου ότι φαινομενικά περιλαμβάνει 24% ΦΠΑ, πλην όμως απέχει πολύ λιγότερο από 24% από την έκδοση τιμολογίου 39Α το οποίο και προδίδει την καθαρή αξία)
Τιμή με έκδοση τιμολογίου 39Α: α/1,24% (η οποία συνήθως είναι ακριβώς αυτή που θα έπρεπε να είναι, δίχως τη χρέωση δηλαδή του ΦΠΑ)
Σύμφωνα με τα όσα έχω πληροφορηθεί από συναδέλφους του κλάδου οι τρόποι με τους οποίους οι παρανομούντες επιχειρηματίες λειτουργούν και εξασφαλίζουν τιμές λιανικής με ΦΠΑ πολύ κατώτερες των φυσιολογικών είναι τουλάχιστον 3:
Α. Χρήση παράλληλης ταμειακής μηχανής
Κάποιοι εξ αυτών των επιχειρηματιών προμηθεύονται παράνομα μια 2η ταμειακή μηχανή της οποίας τα στοιχεία προφανώς και δεν είναι καταχωρημένα στην αρμόδια φορολογική αρχή. Η ταμειακή αυτή χρησιμοποιείται συνήθως μόνο κατά την πώληση κινητών τηλεφώνων, tablet ή laptop (για τα οποία ισχύει η ΠΟΛ). Εκδίδεται μια ψεύτικη απόδειξη, τυπώνεται το ΙΜΕΙ της συσκευής και ο πελάτης λιανικής φεύγει ανυποψίαστος.
Β. Επέμβαση στον φορολογικό μηχανισμό
Άλλος τρόπος, για επιχειρήσεις που δεν χρησιμοποιούν απλή ταμειακή μηχανή, είναι η επέμβαση μέσω λογισμικού στον συνδεδεμένο φορολογικό μηχανισμό ούτως ώστε η εκδιδόμενη απόδειξη λιανικής είτε:
α) να εμφανίζει ψεύτικη/ανύπαρκτη μήτρα είτε
β) πολλές διαφορετικές αποδείξεις να χρησιμοποιούν τον ίδιο «μοναδικό» αριθμό με αποτέλεσμα να εκδίδονται πχ 50 αποδείξεις αλλά να υποβάλλεται ΦΠΑ μόνο για την μία εξ αυτών (καθώς οι υπόλοιπες 49 φέρουν τον ίδιο αριθμό).
Γ. Επιστροφή τιμολογίου χονδρικής
Ένας τρίτος τρόπος που έχει υποπέσει στην αντίληψή μας και που είναι ο συνθετότερος έχει να κάνει με τη συναλλαγή μεταξύ λιανεμπόρου και προμηθευτή. Ο προμηθευτής πουλάει ένα υποκείμενο στην ΠΟΛ 1150 είδος στον λιανέμπορο πελάτη του χωρίς ΦΠΑ σύμφωνα με το νέο νόμο. Ας υποθέσουμε ότι αυτό έχει καθαρή αξία 100€. Ο λιανέμπορος στην πορεία το πουλά στη λιανική πχ 110€ με έκδοση απλής απόδειξης (νόμιμης ή και παράνομης με έναν από τους τρόπους Α και Β). Αμέσως μετά επιστρέφει το τιμολόγιο πίσω στον προμηθευτή κάνοντας εικονική επιστροφή εμπορεύματος και ζητάει αντικατάσταση με άλλο είδος που δεν εμπίπτει στην ΠΟΛ 1150, πχ έναν σκληρό δίσκο ίδιας συνολικής αξίας 100€ (80,64€ καθαρή + 19,36€ ΦΠΑ). Μέσα από συνδυασμό λογιστικών εγγραφών ο λιανέμπορος καταλήγει να επωφελείται πολλαπλά καθώς εισπράττει εκτός από μικτό κέρδος και επιπλέον όφελος από μη καταβολή ΦΠΑ από τον προμηθευτή.
Η μέθοδος αυτή συχνά απαιτεί ενδιάμεσο προμηθευτή (buffer) του οποίου η λογιστική αποθήκη δεν παρουσιάζει την παραμικρή αληθοφάνεια και ο οποίος έχει σύντομο κύκλο ζωής καθώς τερματίζει τη λειτουργία του προτού υποβάλει περιοδικές δηλώσεις.
Ανεξάρτητα από τον τρόπο που χρησιμοποιούν, κατά την πώληση, οι ίδιοι παρανομούντες επιχειρηματίες θα επιδιώξουν να μην κόψουν τιμολόγιο 39Α επικαλούμενοι διάφορες δικαιολογίες, από τη συνθετότητα συλλογής των δικαιολογητικών μέχρι την πλήρη αδυναμία τους να κόψουν τιμολόγιο. Ο λόγος είναι προφανής. Τα τιμολόγια διασταυρώνονται από την φορολογική αρχή ενώ οι αποδείξεις όχι. Για να εντοπιστεί παράνομη απόδειξη πρέπει αυτή να παρουσιαστεί από τον πελάτη (λήπτη της) σε φορολογική αρχή, ενώ το παραμικρό σφάλμα ή παράλειψη κατά την έκδοση τιμολογίου αργά ή γρήγορα εντοπίζεται κατά τη διασταύρωση στοιχείων (λίστες πελατών-προμηθευτών κλπ) διότι δε συμφωνούν τα οικονομικά βιβλία.
Σημειωτέον, στα περισσότερα αυτά καταστήματα επισημαίνεται ότι ο καταναλωτής επιτρέπεται να αγοράσει μόνο ένα προϊόν στη λιανική εάν θέλει να αγοράσει το προϊόν στην τιμή «με όφελος». Η επίσημη εξήγηση κινείται στα όρια του αστείου καθώς υποστηρίζεται πως κάτι τέτοιο γίνεται για να μπορέσουν να επωφεληθούν πολλοί πελάτες. Παράλληλα όμως διευκολύνεται η έκδοση πολλαπλών αποδείξεων με ίδιο ακριβώς σύνολο χρέωσης.
Σε περίπτωση που εντέλει εκδοθεί τιμολόγιο 39Α αυτό θα έχει την αξία που πρέπει σύμφωνα με το νόμο να έχει, δηλαδή καθαρή δίχως ΦΠΑ, και θα κυμαίνεται στα φυσιολογικά επίπεδα βάσει των καθημερινών τιμών χονδρικής που μπορούμε να δούμε στο εξωτερικό. Σε αυτήν την περίπτωση η αξία που χρεώνεται είναι ίση με την «αρχική τιμή» μείον τον ΦΠΑ.
Τα παραπάνω στοιχεία προήλθαν από εξωτερική έρευνα και το techingreek.com προχώρησε στην δημοσίευσή τους.
Αναδημοσίευση από το techingreek.com
Τα αρχικά άρθρα μπορείτε να τα βρείτε εδώ, εδώ και εδώ.
UPDATE 20/4/2018
Νομικές κινήσεις εναντίον του techingreek.com από καταστήματα
Ήταν κάτι αναμενόμενο και το περιμέναμε, ήδη το i-want.gr επικοινώνησε μαζί μας και μας απείλησε νομικά -αν και σε ήπιο τόνο-, ακολούθησε το e-deal που ζήτησε τα στοιχεία μας μέσω νομικού εκπροσώπου για να μας στείλει εξώδικο και τέλος το kaizerstore όπου είχαμε τηλεφωνική επικοινωνία και μας ενημέρωσε πως όλα τα καταστήματα ετοιμάζουν ασφαλιστικά μέτρα, μηνύσεις και προσφυγή στο ευρωπαικό δικαστήριο. Εντάξει το τελευταίο μπορεί και όχι.
update 1: Επικοινώνησε μαζί μου και νομικός εκπρόσωπος του citisshop ο οποίος μάλιστα με απείλησε για προσωπική, οικονομική και επαγγελματική εξαφάνιση και συνέχισε να απειλεί σε ατόφιο αούγκανικο ύφος οτι θα υποφέρω. Το citisshop μου έκανε και ασφαλιστικά μέτρα.
update 2: μας έστειλε και το kaizerstore εξώδικο μέσω email
update 3: το phonegallery θα προβεί σε μήνυση και ασφαλιστικά μέτρα και μας ενημέρωσε γι αυτό ηλεκτρονικά μέσω email
Να υπενθυμίσουμε πως το techingreek.com έβγαλε το θέμα με τα καταστήματα που μέσω του skroutz εκμεταλλεύονται τις όποιες νομικές τρύπες και κερδοφορούν εις βάρος συναδέλφων τους, είχαμε επίσημη απάντηση από το σκρουτζ για το θέμα, μετά από επικοινωνία μας και τέλος βγάλαμε τα ονόματα καταστημάτων που λειτουργούν παράτυπα με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.
2-3 σχόλια (by nsxbass):
- Πριν τρέξετε να γράψετε "εγώ έχω αγοράσει από εκεί και όλα μια χαρά", ρίξτε μία δεύτερη πιο ψύχραιμη ματιά στο άρθρο. Κανείς δεν γράφει ότι πουλάνε σκάρτα τηλέφωνα, αλλού είναι το point.
- Επίσης πριν τρέξετε να γράψετε ότι το εν λόγω άρθρο στοχεύει στο να ρίξει τα μαγαζιά του skroutz και να ανεβάσει τις αλυσίδες, διαβάστε το μία τρίτη φορά. Αν μη τι άλλο, προσπαθεί να προστατεύσει μαγαζιά του skroutz που τίμια και νόμιμα και πάνω από όλα με σεβασμό στον πελάτη κάνουν τη δουλειά τους σε καιρούς που είναι άκρως δελεαστικό το αντίθετο.
- Σκεφτείτε ότι λίγο πολύ όλοι μας έχουμε κάποιο μαγαζί, δραστηριοποιούμαστε σε κάποιο κομμάτι του ιδιωτικού τομέα και ο αθέμιτος ανταγωνισμός είναι από τα λίγα πράγματα που δεν μπορούμε να πολεμήσουμε.
- Τέλος, σκεφτείτε (όσο κλισέ κι αν ακούγεται) ότι όταν μία επιχείρηση φοροδιαφεύγει, το βάρος μοιραία αργά ή γρήγορα θα πέσει στο υπόλοιπο φορολογικό σώμα.
Είναι λογικό το θέμα να σηκώνει πολύ συζήτηση και αντιπαράθεση, θα παρακαλούσα ότι γράφετε να είναι ΚΟΣΜΙΟ και σύμφωνο με τους κανόνες της κοινότητας.
FINAL UPDATE 8/6/2018
Εγώ ως nsxbass πέρα από το ΔΕ ΣΑΣ ΧΑΛΑΣΕ (βλ. παρακάτω) του Δομίνικου έχω να προσθέσω και ένα τεράστιο ΝΕΝΙΚΗΚΑΜΕΝ και να αποθηκεύσω αυτό το λινκ να το αφιερώνω σε όσους λένε ότι με τέτοιες δράσεις δεν αλλάζει τίποτα.
Skroutz: αλλάζουν οι όροι πώλησης, μία μεγάλη νίκη και μία επιβεβαίωση του techingreek.com [επίσημο]
Πριν περίπου 1.5 μήνα ξεκινήσαμε κάτι τολμηρό: να τα βάλουμε όχι μόνο με το Skroutz αλλά και με τη “μαφία” των καταστημάτων τεχνολογίας. Το γιατί το έκανα είναι απλό: για όλους εκείνους που παλεύουν με νύχια και με δόντια να τα βγάλουν πέρα, που είναι τυπικοί και που ματώνουν οικονομικά επειδή κάποιοι επιτήδειοι έχουν βρει τους τρόπους και τις τρύπες να κερδίζουν.
Το Skroutz, δεν ευθύνονταν πρωτογενώς ωστόσο έφερε σημαντικό μερίδιο καθώς επέτρεπε σε όλους αυτούς να το χρησιμοποιούν ως όχημα για να πλουτίζουν -κερδίζοντας και το ίδιο το skroutz φυσικά. Στα περισσότερα προϊόντα, οι φθηνότεροι -αυτοί δηλαδή που έβγαιναν στις πρώτες θέσεις- κέρδιζαν χρήματα και δημοσιότητα την ίδια στιγμή που χρησιμοποιούσαν διπλές και τριπλές τιμές στο κατάστημά τους, με περιορισμούς για τεμάχια ανά πελάτη, με μη έκδοση τιμολογίου κτλ.
Εμείς θέσαμε το θέμα εξαρχής, ενημερώσαμε το skroutz και λάβαμε επίσημη απάντηση, αποκαλύψαμε ποια καταστήματα ακολουθούν αυτές τις πρακτικές και γι αυτό λάβαμε εξώδικα, ασφαλιστικά μέτρα, απειλές επί προσωπικού, μηνύσεις κτλ. ενώ συλλέξαμε και μία σειρά από καταγγελίες αναγνωστών μας.
Στις εκατοντάδες των σχολίων, είχαμε πολλούς που συμφωνούσαν, κάποιους σκεπτικιστές, αρκετούς με την λογική “εγώ φθηνό το θέλω και δε με νοιάζει αν είναι παράτυπο/παράνομο” και φυσικά την μόνιμη επωδό πως τα “παίρνουμε από τις μεγάλες αλυσίδες”.
Για να έχετε μια εικόνα, το techingreek.com δεν ε΄χε ουδέποτε συνεργασία ή διαφήμιση από μεγάλη αλυσίδα, γεγονός που οφείλεται στην στάση και δημοσιοποίηση άρθρων που τους πονούσαν.
Επίσης μετά τη δημοσιοποίηση των ονομάτων των καταστημάτων και πριν αναγκαστούμε να τα κατεβάσουμε λόγω απειλών, δεν μπορούμε να κάνουμε συνεργασία με κανένα από αυτά τα καταστήματα.
Όχι λοιπόν απλά δεν τα παίρνουμε, αλλά είμαστε και χαμένοι οικονομικά από αυτό το θέμα.
Φαίνεται όμως πως όλα αυτά δεν έγιναν εις μάτην. Το ίδιο το skroutz ενημέρωσε σήμερα πως αλλάζει το τρόπο λειτουργίας του, ουσιαστικά σταματώντας διπλές και τριπλές τιμές και βάζει τέλος σε ένα πάρτυ ασυδοσίας. Είμαι σίγουρος πως όπως γίνονταν μέχρι τώρα, με την ανοχή και σύμφωνα με πληροφορίες ακόμα και την συμμετοχή αξιωματούχων του κράτους, θα βρουν τρόπο να κερδίζουν εις βάρος των απόλυτα τυπικών και νομότυπων. Μέχρι τότε όμως αυτό είναι μία νίκη, μία νίκη όχι δική μου, αλλά όλων εκείνων που πάλευαν και μάτωναν οικονομικά. Όσο για όλους εκείνους που με απείλησαν και με κυνήγησαν έχω να πω το πολύ ώριμο: ΔΕ ΣΑΣ ΧΑΛΑΣΕ.
Ακολουθεί αναλυτικά το μήνυμα του skoutz προς τους συνεργάτες του.
“Αγαπητοί συνεργάτες,
Το τελευταίο χρονικό διάστημα σε ορισμένα ηλεκτρονικά καταστήματα παρατηρείται το φαινόμενο της αναγραφής δύο διαφορετικών τιμών πώλησης για προϊόντα τεχνολογίας, ανάλογα με το είδος του παραστατικού αγοράς, ήτοι απόδειξη λιανικής ή τιμολόγιο, πολιτική που δεν δύναται να υποστηριχτεί από τη σελίδα του Skroutz.gr.
Μετά από παρακολούθηση και μελέτη της πολιτικής αυτής, επικοινωνίας με τους αρμόδιους φορείς, διεξοδικής μελέτης των feedbacks και κατόπιν γνωμάτευσης των νομικών συμβούλων της Skroutz A.E., θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε για τα ακόλουθα:
Όπως ήδη γνωρίζετε οι πληροφορίες που προβάλλονται στο Skroutz θα πρέπει να είναι ορθές και να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Συγκεκριμένα στο θέμα της αναγραφόμενης τιμής, οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν το προϊόν που έχουν αναζητήσει στο Skroutz, στην τιμή που το βλέπουν χωρίς περαιτέρω “προϋποθέσεις” ή εξαιρέσεις.
Στο πλαίσιο αυτό, σας ενημερώνουμε πως πλέον η πολιτική καταστημάτων που εμφανίζουν μια τιμή στο Skroutz η οποία αφορά σε αγορά υπό συνθήκες – π.χ. μόνο απόδειξη λιανικής – δεν μπορεί να υποστηριχτεί από την εταιρεία μας. Πρόκειται για μια πολιτική που αφενός οδηγεί αποδεδειγμένα σε περιστατικά παραπλάνησης των καταναλωτών, αφετέρου δημιουργεί πρόβλημα στη εγκυρότητα των πληροφοριών της μηχανής αναζήτησης.
Ως εκ τούτου, σας καλούμε, για την ομαλή συνέχιση της εμφάνισης των προϊόντων σας στο Skroutz, η τιμή που θα δίνεται μέσω των αρχείων XML, να είναι η τιμή που μπορεί να πάρει οποιοσδήποτε καταναλωτής ανεξάρτητα της ιδιότητάς του (ιδιώτης ή επιτηδευματίας) και σύμφωνα με τις διατάξεις του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου.
Π.χ. Προϊόν με τελική τιμή εμφάνισης στο Skroutz 124 ευρώ θα πρέπει να πωληθεί στα 124 ευρώ στην περίπτωση απόδειξης λιανικής πώλησης και στα 100 ευρώ σε περίπτωση τιμολογίου εφόσον ο αποδέκτης του τιμολογίου εμπίπτει στις διατάξεις της ΠΟΛ 1150 (Άρθρο 39α).
Οι διορθώσεις (διορθώσεις τιμών, ή εξαίρεση προϊόντων από τα αρχεία XML) θα πρέπει να πραγματοποιηθούν έως την Τρίτη 12 Ιουνίου 2018. Σε περίπτωση που η εμπορική πολιτική της εταιρείας σας δεν επιτρέπει τη συμμόρφωση στον εν λόγω κανόνα, η συμμετοχή του καταστήματός σας στο Skroutz δεν μπορεί να συνεχιστεί στα πλαίσια των όρων μας.
Παράλληλα να επισημάνουμε πως άρνηση έκδοσης παραστατικού της επιλογής του πελάτη, δεν μπορεί να υποστηριχτεί καθώς δημιουργεί τις προαναφερθείσες συνθήκες περί παραπλάνησης καταναλωτή. Εφόσον προκύψει οποιαδήποτε επιβεβαιωμένη περίπτωση άρνησης έκδοσης τιμολογίου ή άλλου φορολογικού παραστατικού, θα θεωρηθεί ως άρνηση πώλησης στην αναγραφόμενη τιμή και θα επιφέρει την άμεση διακοπή της υπηρεσίας.
Τέλος, θέλουμε να σας διαβεβαιώσουμε ότι όλες οι ενέργειές μας έχουν μελετηθεί και σχεδιαστεί με κύριο γνώμονα τη μεγιστοποίηση της αποτελεσματικότητας της υπηρεσίας και τη βελτιστοποίηση της εξυπηρέτησης των καταναλωτών που εμπιστεύονται το Skroutz για τις ηλεκτρονικές τους αγορές.
Οποιαδήποτε ενέργεια, ακούσια ή εκούσια, αποτελεί τροχοπέδη στην επίτευξη του στόχου αυτού, δεν μπορεί να υποστηριχτεί από την ομάδα του Skroutz.
Από τη SKROUTZ A.E.”
Τελευταία επεξεργασία από: nsxbass, 08/06/2018 - 22:04