Δημοσίευση 06/08/2010 - 12:26
To Android Market είναι καταδικασμένο να πετύχει, όπως άλλωστε και το Android είναι καταδικασμένο να ξεπεράσει το iPhone. Είναι αναπόφευκτο, και οφείλεται στους ίδιους ακριβώς λόγους για τους οποίους οι Mac ξεπεράστηκαν απο τα Windows με συνέπεια την αποχώρηση του Jobs απο την Apple. Ο άνθρωπος απλά δεν μαθαίνει απο τα λάθη του...
Εδώ μιλάμε για τις πλέον βασικές αρχές του marketing. Όταν έχεις ένα brand - προϊόν το οποίο κυριαρχεί (ή τείνει να κυριαρχίσει στην αγορά), ο καλύτερος τρόπος να το ξεπεράσεις δεν είναι να φτιάξεις απλά ένα ισάξιο/ καλύτερο brand: ο καλύτερερος τρόπος είναι να φτιάξεις ένα ισάξιο/ καλύτερο brand και να το μοιράσεις σε διαφορετικά προϊοντα. Έτσι, τα επιμέρους προϊόντα θα έχουν πολύ μικρότερο ποσοστό στην αγορά το καθένα, αλλά το ίδιο το brand θα ξεπερνά τον ανταγωνιστή του...
Σε κάθε δεδομένη χρονική στιγμή απο εδώ και πέρα, θα έχουμε 1 high end μοντέλο iPhone στην αγορά, και 5-6 high end συσκευές της HTC, της Sony Ericsson, της Samsung και της Motorola που θα φοράνε Android (και παράλληλα θα έχουμε 1 mid end iPhone, αυτό της προηγούμενης γενιάς, που θα ανταγωνίζεται και πάλι 5-6 mid end συσκευές απο τις ανωτέρω εταιρείες, που θα είναι όμως ολόφρεσκα...). Η δε ανάπτυξη του Android είναι ταχύτερη και θεαματικότερη του iOS (έφτασε την έκδοση 2.2 και τα Χριστούγεννα θα δούμε και την 3.0), ενώ μέχρι το καλοκαίρι του 2011 θα παίζει και η 4.0.
Και φυσικά το μεγάλο μπάμ θα γίνει όταν το Android περάσει και στο Web. Ήδη αναπτύσσεται ταχύτατα. Και απο την στιγμή που ο Jobs εξακολουθεί να κυγηγά τα φράγκα ως κλασσικός ταληροφονιάς (αποκλείει το 3G και το 2nd gen iPod απο το επερχόμενο Apple Gaming Center, εξωθόντας τους χρήστες σε αναβάθμιση και απαξιόνωντας ένα κάρο κόσμο που έχει ακόμα αυτές τις συσκευές), λογικό είναι κάποια στιγμή και οι developers να στραφούν αλλού κάποια στιγμή...