Αγαπητε Χαρη..εμενα με λενε Κυριακο.....οποτε και χαρικα και ευχαριστω για την ωραια απαντιση σου....
Πρωτα απο ολα το θεμα μας ηταν συγκεκριμενα το αν πρεπει να πειραζουμε τον αριθμο των στροφων των ανεμιστηρων-α αναλογα με την εποχη με τριτα προγραμματα....εσυ και καλα εκανες και πηγες την βαλιτσα ποιο μακρυα στο θεμα...μιλωντας γενικα για την συμαντικοτητα της ψυξης στα ηλεκτρονικα μηχανακια με ωραια παραδειγματα κτλ.....
1 ) Συμφωνω απολυτα στην σημαντικοτητα της ψυξης και ποτε δεν ειπα το αντιθετο...αλλωστε μονο ενας τρελος θα ελεγε το αναποδο....οποτε ναι συμφωνω οτι η ψυξη ειναι το ποιο σημαντικο πραμα π.χ. σε ενα υπολογιστη και οχι μονο...παντα το ελεγα εδω μεσα....ποτε δεν το υποβιβασα και για μενα ειναι ενα πρωτευον θεμα !!
Προσωπικα σπουδασα μηχανολογια στον ενεργειακο τομεα...για παραγωγη ενεργειας απο σταθμους με χριση πυρηνικου καυσιμου...αρα αντιλαμβανεσε ποσο σπουδαιο πραμα ειναι η ψυξη σε κατι τετοιο...ειναι το Α ΚΑΙ Ω...αλλιως...ΜΠΟΥΜ !!
Οποτε αντιλαμβανομαι αντιστοιχα οτι και στα απλα Μακακια των 1000-2000 ευρω...οτι ειναι σημαντικο θεμα η σωστη ψυξη....αυτο αγαπητε ολοι μας το ξερουμε - αλοιμονο δεν ειναι κατι κρυφο !!
2) Ωραια τα παραδειγματα σου...αλλα ολα μας ειναι εξαιρετικα γνωστα δεν λες κατι καινουριο φιλε μου....
Ποιος δεν ξερει οτι οι σερβερς χρειαζονται ψυξη οποτε λειτουργουν σε εγκαταστασεις κλιματιζομενες απο μοναδες πρασινης ενεργειας π.χ. Μηλον σε Νοτια Καρολινα ή σε αρκτικες περιοχες με μεγαλο ψυχος οπως π.χ. οι σερβερς του Φεισμπουκ στην Λαπωνια...απο διαφορες εταιρες αλλοι σερβερς στην Ισλανδια κτλ κτλ...!! Αν μητε αλλο και ελεος , αν υπαρχει ατομο εδω μεσα που πιστευει οτι οι σερβερς εγκαθιστανται μεσα σε θεμρενομενους χωρους - φουρνους χαχαχαχα....αυτα ολα που λες φιλε ειναι εξερετικα γνωστα και συναμα σωστα !!
3) Δεν χρειαζεται να κανει κανεις κανενα τεστ...ολοι εχουμε βαλει λαπτοπ στα ποδια μας και φυσικα ξερουμε οτι ζεματαει μετα απο καποια χριση ακομα και απλη...ενα παραπανω ενα αλουμινενιο λαπτοπ - Μακμπουκ Προοπου το αλουμινιο ειναι ψυκτρα και διαχεει την θερμοτητα απο εσωτερικα στο περιβαλον...ειναι σαν να πιανω την αλουμινενια ψυκτρα ενως επεξεργαστη σε ενα π.χ. Πι-Σι...εν ωρα χρισης - θα παθω στανταρ εγκαυμα....απλα στο Μακμπουκ το συνολικα εμβαδο ειναι σαφως μεγαλυτερο , οποτε και το ποσο θερμοτητας μοιραζεται ομοιομορφα ανα μοναδα επιφανειας οποτε το αισθημα του αμαν καιγομαι υπαρχει αλλα ειναι σταδιακο μεχρι να γινει πολυ εντονο και να τελικα να κορυφωθει !! Αρα το τεστ ειναι η κλασικη εμπειρια που εχουμε ολοι αγαπητε !!
4) Ολα αυτα που λες για τα αι-Μακς 2009-2011 ειναι πολυ σωστα....ειχαν πολλα προβληματα και πρωτος εδω εγω τα αναφερω εδω μεσα....να σε διορθωσω , το προβλημα με τα πανελς δεν οφειλετε στην θερμοκρασια αλλα στο οτι " μπαζουν απο παντου" ο αερας μπαινει μεσα στο σκαρι ευκολα και συσσορευει την μεταφερομενη σκονη και μεσα στο πανελ και γενικα εσωτερικα....ενω τα νεα μοντελα ειναι ερμητικα κλειστα - κοινος κολλημενα και οχι βιδωμενα ειναι τα πανελς τους...και αυτο ειδικα για να μην μπαινει η σκονη μεσα χυμα....επιτιδες τα κολλησαν για να λυσουν το προβλημα το τεραστιο αυτο προβλημα - λογια τεχνικου για Μακς απο το Γκολντεν-αι !!
5) Ποτε δεν ειπα προσωπικα οτι η Αππλ ειναι μοναδικη οτι ειναι μονο μια και προσφερει τρελη μαγεια χαχαχαχα....εγω ποτε δεν ημουν απο αυτους που πηραν ενα αι-Φοουν απο τα εκατομμυρια που υπαρχουν και γλειφουν την Αππλ σαν παγωτο....καμια σχεση η εταιρια κανει και εκανε τρελα λαθοι ανεκαθεν , μεγαλες σχεδιαστικες αστοχιες προεκυψαν και δεν προβλεφθηκαν , μεγαλα προβληματα στην αλυσιδα παραγωγης με αστοχιες και ελλατωματικα μοντελα και εξαρτηματα....!!
Οσα λες γνωστα ΤΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΦΙΛΕ...και σου βαζω στο καλαθι και το ρετνα με τις παμπολες προβληματικες οθονες της ελ-τζι και με την κακη σχεδιαση εσωτερικα στον μηχανισμο ψυξης !!
Το μονο που δεν γνωριζα ηταν η καρτα 8400...οπου παρεπιπτοντος ειχα και εγω μια της ιδιας σειρας σε σταθερο ομως Πι-Σι και επισης....μας αφησε χαχαχαχα....ευχαριστω για την πληροφορια !!
Οποτε μετα τα γνωστα ας ερθουμε στο θεμα μας....
Εν αφησουμε στην ακρη ενα ΕΞ ΑΡΧΗΣ κακο σχεδιαστηκα συστημα ψυξης απο το Κουπερτινο απο το σχεδιαστηριο του Αιβι και του Μανσφιλντ και θεωρησουμε οτι το μηχανακι μας εχει την σωστη για τα μετρα του ψυξη ως συστημα....κοινος δεν ειναι απο την μανα του κακοσχεδιασμενο....διοτι αν ειναι κακοσχεδιασμενο τοτε τιποτα δεν μπορουμε να κανουμε και εξ-ορισμου θερμικα ζοριζετε περισσοτερο απο το σωστο και επιτρεπτο ακομα και στα απλα...αρα η πιθανοτητα να μας αφησει ή να καει εξαρτημα εσωτερικα ειναι μεγαλη...και ακομα αν πειραξουμε τις στροφες , σε μια τετοια περιπτωση μια τρυπα στο νερο θα κανουμε , διοτι το μηχανακι σιγουρα καποια στιγμη θα βγαλει προβλημα και πειραγματα τετοιου τυπου δεν ειναι πανακεια ουτε τελικη λυση , απλα ισως να αργισει ενα κλικ να γινει το μοιραιο και ως εκει αγαπητε !!
Η λυση ειναι μονο μια...ο επανασχεδιασμος υλικου , πραγμα που γινεται μονο απο μηχανικους μεσα στο Κουπερτινο...αρα μιλαμε κοινος για αλλο μελλοντικο μοντελο...δυστηχος παπαλα !!
Οταν ομως το μηχανακι μας ειναι ΟΚ κατασκευστικα και ας αφησουμε τις θεωριες κακοτεχνιας στην ακρη....ηδη το αναλυσαμε...τοτε το μηχανακι εχει μια νορμαλ και φυσιολογικη μεγιστη και ελαχιστη θερμικη ανοχη....δεν μιλω για θερμοκρασια περιβαλοντος αλλα μιλω για εσωτερικα....οποτε αν το μηχανακι δουλευει ειτε στους π.χ. 65 ειτε 75 ειτε 85 με μεγιστη θερμικη ανοχη π.χ. λεω ενα τυχαιο νουμερο τους 100+ τοτε το εργαλειο ειναι μεσα στα ορια τα νορμαλ οποτε αν τυχον λογο βαριας εργασιας το νουμερο προσεγγιζει το πανω οριο , αυτοματος δεν σημαινει σε καμια περιπτωση οτι θα μας αφησει για τον αλλο κοσμο πολυ γρηγοροτερα , ουτε φυσικα θα καει κατι ή θα λιωσει κατι εκεινη την στιγμη κτλ....αυτο δεν το λεει κανεις και κανενα μανουαλ !!
Αν ομως ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ το ανωτατο οριο...και για καμποσο χρονο και ξεφυγει αρκετα κοινος....τοτε υπαρχει πιθανοτητα να υποστει βλαβη....ΑΝ και τα συστηματα αν δουνε οτι πανε να ξεφυγουν κανουν σατ-νταουν απο μονα τους για να αποφυγουν το μοιραιο...και ανοιγουν οταν κρυωσουν...δυκλιδα ασφαλειας αγαπητε....δες π.χ. το κινητο αι-φον !!
Αρα το να βαλεις χερι..πειραζοντας το ανεμιστηρακι με τριτα προγραμματα για να αλλαξεις τις στροφες και να ριξεις για λιγους βαθμους την εσωτερικη θερμοκρασια σε καποιο εξαρτημα , με την προυποθεση οτι το εξαρτημα δεν ειναι ελατωματικο ή κακοσχεδιασμενο θερμικα απο την μανα του , τοτε δεν κανεις κατι...μια τρυπα στο νερο...γιατι ουτοση αλλως εισαι μεσα σε επιτρεπτα και νορμαλ θερμικα πλαισια και πριν την αλλαγη αλλα και μετα την αλλαγη των στροφων , αρα μια απο τα ιδια.....θα ειχε νοημα αν ησουν στους π.χ. 100 βαθμους , δηλαδη ενα κλικ πριν τον θανατο...εκει ΟΚ...αλλα πιστευω θα σε προλαβεβε το μηχανακι και θα εκλεινε μονο του να προφυλακτει !!
Απο την αλλη ομως οπως και σου εξηγησα...υπηρξαν χριστες που πειραξαν απο μονοι τους τισ στροφες με 3α προγραμματα και κολλησαν τισ στροφες σε ανεμιστηρες με αποτελεσμα να υπερ-λειτουργουν και υπο νορμαλ περιβαλλοντικες συνθηκες...κοινος βλαβη δεν ανταποκρινονταν...και επιβεβαιωμενα πηγαν στο σερβις για να διωρθοθει το θεμα !!
Αρα καταλληγουμε....απο το ΝΑ ΜΗΝ αλλαξεις στροφες απο μονος σου με τριτα προγραμματα - κοινος ΑΝ ΔΕΝ βαλεις χερι μεσα , αυτο ποτε και σε καμια περιπτωση δεν συμαινει οτι το μηχανακι σου θα παει στο σερβις ή θα σου πεθανει νωριτερα λογο υπερβολικης θερμικης καταπονησης κατα εξακολουθηση....το μηχανημα αυτο-ρυθμιζεται εσωτερικα και κρινει αναλογα με την περιβαλλοντικη θερμοκρασια και την εσωτερικη διοτι εχει αισθητηρα , κρινει λοιπον τις στροφες που πρεπει να εχει ωστε αναλογα και με τον φορτο εργασιας την δεδομενη στιγμη...να εχει σωστη ψυξη και συναμα να ειναι σχεδον αθορυβο !! Χρυση τομη λεγεται αυτο !!
Απο την αλλη ομως...το να πειραζεις τα φρου-φρου...ΟΧΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ πρως θεου και το τονιζω οχι σε ολους σε καμια περιπτωση....αλα σε καποιους ισως και ελαχισοτυς ΟΚ...εμφανιστηκε προβλημα και κατελληξαν στο σερβις !!
Γενικα συμφωνω οτι η θερμοκρασια ειναι εχθρος και γινεται επικυνδινος μονο οταν ξεφυγει και περασει τα ορια τα ανωτατα...φυσικα ειναι εχθρος τοτε και χτυπαει καμπανακι...εννωειτε...ΑΛΛΑ αλλο αυτο και αλλο αυτο που εγω λεω αγαπητε φιλε μου !!
Αλλωστε οι μηχανικοι στο Κουπερτινο ξερουν απο ζεστη...στην Καλιφορνια ζουνε και εκει τα σχεδιαζουν - μια απο τις θερμοτερες περιοχες στον πλανητη , δεν ζουν και εργαζονται ουτε στην Σιβηρια ουτε στην Λαπωνια , Αλασκα ή Ανταρκτικη χαχαχαχα...αρα προφανως τα εχουν υπολογισει ολα αυτα που λεμε !!
Μετα την θερμοτητα συμφωνω το ρευμα ειναι εποικινδυνο σε υπερτασεις και χωρις σταθεροποιητες τασης ή Γιου-Πι-Ες ή αντικεραυνικα , τοτε με μια υπερταση γινονται τα παντα τοστ...οχι μονο τα κομπιουτερ...ολα....αρα συμφωνω μεγαλοσ και κακοσ εχθρος , θελει προστασια !!
Προσθετω και την σκονη....τον ποιο υπουλο εχθρο εβερ...χαχαχα...ακομα και καραντινα να εχουμε θα μπαινει η σκονη...αν το μηχανακι δεν ειναι 100% μονωμενο σωστα αλλιως....θα εχουμε τα τραγιλαφικα πανελς των αι-Μακ 2009 - 2011.....και οχι μονο...η σκονη μειωνει την αγωγημοτητα και χιλια αλλα ασχημα...ενας αργος θανατος κοινος !!
Τελος...διαφωνω με την εμμονη σου για την λογικη Μακ = Επενδυση....μαλλον θα ησουν κακος επενδυτης ή επιχειρηματιας....πρεπει να συνηδητοποιησης οτι ειναι ενα ακριβο ναι αλλα ειναι ενα....μαμιμενο ηλεκτρονικο και κανενα ηλεκτρονικο δεν ειναι επενδυση εκτως και αν στα μεροι σας τα ψυγεια τα κομπιουτερ κτλ ειναι επενδυσεις....που δεν νομιζω !!
Αλλα πραματα ειναι επενδυσεις...αυτο αγαπητε να σε διαφωτισω ελαχιστος , ονομαζεται...ΑΝΑΛΩΣΙΜΟ μετα συγχωρισεως !!
Αρα , αν καποιος θελει να βαλει χερι...κανενα προβλημα βαζει και τελος....αν οχι επισης κανενα προβλημα....σιγουρα ομως η αυξηση των στροφων προσωπικα θεωρω δεν ειναι πανακεια και δεν θα αποτρεψει ή υπερκαλυψει μια σχεδιαστικη αποτιχεια απο την μαννα του , αυτο ειναι κοινος υπερβολη και το προβλημα τελικα θα το βρεις στανταρ μπροστα σου...ισως λιγο ποιο μετα και τελος...μονο αυτο , ισως λιγο ποιο μετα...ε και λοιπον...?? Διαφορα μηδεν στην τελικη...σιγουρα δεν "σωζεις" ετσι την πολυτυμη ΕΠΕΝΔΥΣΗ σου !!
Αποψη μου ειναι να αφησουμε τα Μακ να κανουν κουμαντο μονα τους τον εαυτο τους...σε τετοια ζητημα , αλλα ολες οι αποψεις ειναι σεβαστες στο τελος...ΟΚ ολες εχουν μια αλφα λογικη !!
Τελος ψαξε τον π.χ. παλιοτερο τροπο ψυξης στα αι-Μακ και τον καινουριο , οπως επισης και αυτον στα νεα Μακ Προ τα κιλυνδρικα...θα δεις οτι το νεο συστημα ψυξης "μονωνει" τον θερμο αερα μεσα στην ψυκτρα που ειναι κουφια εσωτερικα και το διωχνει αμεεσως εξω....χωρις καθολου να " γλειφει " ο ζεστος αερας ηλεκτρονικα εξαρτηματα...π.χ. επεξεργαστη , καρτα γραφικων , μητρικη , μνημες ,τροφοοτικο , δισκους...κτλ κτλ !! Ολα ψυχονται εμμεσα και οχι αμμεσα...χωρις να πεφτει επανω τους αερας...ακουμπαν απλα τα τσιπακια πανω στην ψυκτρα και ως εκει , το ανεμιστηρακι στελενι αερα μεσα στην ψυκτρα εσωτερικα και οχι πανω στα τσιπακια....ετσι και στο νεο κυλινδρικο Μακ προ που αναμμενετε συντομα...ετσι ακριβως απλα με αλλη διαταξη φυσικα...αλλα με ιδια καρμπον ιδεα και αρχη λειτουργιας - φιλοσοφια και στα αι-Μακ...!!
Πιστευω να μην σε κουρασα πολυ...που σε κουρασα στανταρ χαχαχαχα φιλε μου....χαρικα παντως για την συζητηση !!
Κυριακος...παντα φιλικα !!