Να καταθέσω την άποψή μου γιατί έχω ασχοληθεί αρκετά με το θέμα.
- Η ΠΟΛ.1150 βγήκε για να αντιμετωπίσει την κυκλική απάτη με το ΦΠΑ και τις ιδιωτικές ή παράνομες εισαγωγές από το εξωτερικό. Δεν τα κατάφερε εντελώς αλλά βρίσκεται σε καλό δρόμο.
- Παράλληλα έδωσε την ευκαιρία σε κάθε επαγγελματία που αποδίδει το ΦΠΑ, αντι να τον πληρώνει και μετά να περιμένει να το εισπράξει από τους πελάτες του, να στοκάρει προιόντα χωρίς να πληρώνει ΦΠΑ και όταν εισπράτει από ιδιώτες να αποδίδει, ενώ όταν εισπράτει από επιχείρηση ούτε να εισπράτει ούτε να αποδίδει.
- Αύξησε τις πωλήσεις στις φορητές συσκευές γιατί οδήγησε αρκετούς επαγγελματίες να το επιλέξουν.
- Εμφάνισε κάποιες σοβαρές δυσλειτουργίες στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην χώρα μας. Ξαφνικά εμφανίστηκαν eshops καταστήματα που πουλάνε σε διαφορετική καθαρή αξία σε λιανική και χονδρική (τιμολόγιο) κάτι νόμιμο μεν -πουλάς όσο θες και σε όποιον θες, σε free market ζούμε- , αλλά μας προβλημάτισε όλους, γιατί; αφού η καθαρή αξία έχει σημασία για μια επιχείρηση, το ΦΠΑ είναι κάτι διάφανο που καταλήγει τελικά στο κράτος με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.... εκτός ... εκτός και αν κάποιος του βάζει χέρι.
- Τέλος ανέδειξε ότι και οι μηχανές συγκρισης τιμών έχουν σοβαρές ευθύνες για τους ελέγχους και τον τρόπο που παρουσιάζουν το κάθε κατάστημα στις πλατφόρμες τους. Π.χ. είναι πλέον υποχρεωτικό κάθε eshop κατάστημα να αναφέρει στην σελίδα του ΑΦΜ/ΓΕΜΗ/Επωνυμία (εδώ γιατι δεν το ελέγχει η μηχανή αναζήτησης όταν κλείνει συμφωνία μαζί του;;;. Αποδείξαμε μάλιστα ότι για παράδειγμα το Skroutz μέχρι τον Σεπτέμβριο 2017 εμφάνιζε τον Αρ.ΓΕΜΗ στα καταστήματα, κάτι που πλέον εξαφανίστηκε. Δεν λέμε ότι η σύμπτωση είναι εσκεμμένη, αλλά γιατί δεν τηρούμε τον νόμο; ηθικά δεν θα έπρεπε να συνεργαζόμαστε με καταστήματα που είναι συμβατά με τον νέο κώδικα Δεοντολογίας για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο; (ΦΕΚ.996/2017)
Μια συμβουλή όταν δεν βλέπετε ΑΦΜ, ΓΕΜΗ , Εταιρική επωνυμία κ.ο.κ. σε ένα Eshop, καλύτερα να το αφήσετε στην άκρη και την τιμή του και την προσφορά του...